Het klantenportaal cliëntgebonden hulpmiddelen is bestemd voor zorgprofessionals zoals indiceerders, ergotherapeuten die persoonsgebonden hulpmiddelen aanvragen voor cliënten in zorgorganisaties.
Als gebruiker kunt u verschillende gegevens inzien:
Het overzicht 'Openstaande aanvragen' geeft inzicht in de status van aanvragen die u bij ons heeft uitgezet. Het kan hier gaan om een leveringsorder, reparatie-, aanpassing- of ophaalopdracht.
Voor de Wlz-orders kunt u via het overzicht "Openstaande aanvragen" zien voor welke aanvragen er nog een actie van u wordt verwacht door te filteren binnen de statussen van de de filter 'Actie zorgprofessional'.
In het overzicht "Uitstaande huurmiddelen" ziet u welke producten (GRZ/ELV/AD) u bij HartingBank huurt en het aantal dagen dat een huurmiddel uitstaat.
In het overzicht "Beëindigde trajecten" ziet u de huurmiddelen die u in het verleden bij HartingBank heeft gehuurd ; wanneer de huur is beëindigd en wanneer de huurmiddelen zijn opgehaald (tot 2 maanden na afmelding).
Als portaalgebruiker ontvangt u een e-mailbericht om uw account te activeren. Heeft u geen bericht ontvangen of bent u een nieuwe gebruiker? Vraag uw vaste adviseur dan om u aan te melden voor het klantenportaal cliëntgebonden hulpmiddelen. Geef uw e-mailadres/gebruikersnaam, voornaam en achternaam door aan de adviseur, daarmee kan uw persoonlijke account worden aangemaakt. Zodra u bent aangemeld, ontvangt u een e-mailbericht om uw account te activeren.
Nee, dat kunt u niet zelf doen maar vragen aan uw vaste adviseur. Wanneer uw e-mailadres wijzigt, kunt u het oude en nieuwe e-mailadres doorgeven. U adviseur zal uw huidige account opheffen en een nieuw account laten aanmaken met het nieuwe e-mailadres. Zodra dat is gebeurd, ontvangt u een e-mailbericht om uw account te activeren.
De gegevens van uw profiel zijn gedeeltelijk zelf te wijzigen via 'Mijn profiel'. Sommige gegevens kunt u niet zelf wijzigen, zoals de koepel(s) waaraan u gekoppeld bent. Om gegevens te wijzigen die u niet zelf kunt aanpassen, kunt u contact opnemen met uw HartingBank adviseur.
U kunt aan uw HartingBank adviseur verzoeken om uw account te laten beëindigen. HartingBank zal uw account daarna zo snel mogelijk opheffen. Hiervan ontvangt u een bevestiging op het laatst van u bekende e-mailadres.
Wanneer een portaalgebruiker werkzaam / in dienst is bij meerdere koepels, en daarbij gebruikmaakt van verschillende e-mailadressen, worden meerdere accounts voor het klantenportaal cliëntgebonden hulpmiddelen aangemaakt.
Meerdere koepels toevoegen aan één account (e-mailadres) is mogelijk indien wordt voldaan aan (een van) de volgende criteria:
De betreffende gebruiker is zelfstandige (ZZP) en werkzaam voor meerdere koepels.
De betreffende gebruiker is werkzaam/in dienst bij een koepel en wordt ingehuurd voor een andere koepel.
De betreffende gebruiker werkt bij een detacheringsbedrijf en wordt ingehuurd voor meerdere koepels.
Wanneer bovenstaande van toepassing is kunt u een verzoek doen bij uw vaste adviseur.
Wanneer u langer dan 6 maanden niet inlogt wordt automatische uw account gedeactiveerd. Wanneer u deze weer wil activeren kunt u dit verzoek doen bij uw vaste adviseur.
In het geval u langer als 2 jaar niet meer inlogt zal uw account ook worden verwijderd. Als u uw account weer wil activeren zal er een totaal nieuw account voor u aangemaakt worden. U kunt dit verzoek doen bij uw vaste adviseur
Als uw account is geactiveerd krijgt u een mailbericht met de link naar het portaal. Door te klikken op de link komt u in het inlogscherm terecht.
Het inloggen gebeurt veilig en beschermd in 2 stappen. U voert eerst uw persoonlijke gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord in. Hierna volgt nog een verificatiestap, die u zelf kunt kiezen: per sms-code, via de Okta Verify App of de Google Authenticator app. Na het doorlopen van de 2 stappen krijgt u toegang tot uw persoonlijke omgeving op het klantenportaal.
Ja, het klantenportaal werkt met "2-factor authenticatie" (2FA), een methode waarbij u succesvol twee stappen moet doorlopen om te kunnen inloggen. De stappen bestaan uit het invoeren van de persoonlijke gebruiksnaam en wachtwoord en daarna een code, die u ontvangt via sms of een app. Met deze beveiligde manier van inloggen zorgen wij dat de juiste personen toegang krijgen tot de juiste gegevens.
Bij het inlogscherm vind u onderaan de link 'Wachtwoord vergeten / hulp bij inloggen'. Wanneer u hier op klikt kunt u door het volgen van de aanwijzingen zelf weer een nieuw wachtwoord instellen.
Vanuit wet en regelgeving (AVG) is het belangrijk dat we onze persoonsgegevens op een veilige wijze beschikbaar stellen aan de juiste personen. Het klantenportaal werkt daarom met "2-factor authenticatie" (2FA), een methode waarbij u succesvol twee stappen moet doorlopen om te kunnen inloggen. De stappen bestaan uit het invoeren van de persoonlijke gebruiksnaam en wachtwoord en daarna een code, die u ontvangt via sms of een app. Met deze beveiligde manier van inloggen zorgen wij dat de juiste personen toegang krijgen tot de juiste gegevens.
U heeft een telefoonnummer opgegeven bij inloggen waar u op bereikbaar bent voor vragen inzake uw aanvragen. Deze kunt u wijzigen binnen 'mijn profiel'. Deze is genoemd 'telefoonnummer bij vragen'.
Daarnaast kan het zijn dat u een mobiel telefoonnummer heeft opgegeven voor de 2-factor authenticatie (let op: vanwege de persoonlijke inlog mag dit alleen een mobiel telefoonnummer zijn.). Deze kunt u niet zelf wijzigen. Wanneer uw mobiele telefoonnummer gewijzigd moet worden, kunt u hiervoor een verzoek indienen bij uw HartingBank adviseur of vestiging. Wij resetten vervolgens uw telefoonnummer en u ontvangt een e-mail met het verzoek om uw nieuwe telefoonnummer op te geven. Hiermee wordt direct uw telefoonnummer gewijzigd.
Bekijk hier de handleiding voor het inloggen naar het portaal:
Handleiding inloggen klantenportaal cliëntgebonden hulpmiddelen
Op het klantenportaal kunt u verschillende aanvragen doen: een reparatie aanvragen, een aanpassing aanvragen, een huurmiddel aanvragen of een verzoek doen om een huurmiddel op te halen.
Voor orders die betrekking hebben op de Wet langdurige zorg (Wlz) is het noodzakelijk dat de zorgprofessional deze voorziet van een handtekening. Op het portaal kunt u dat als volgt doen: u kiest de actie "tekenen voor akkoord" selecteert u de Wlz-aanvragen die u dient te ondertekenen. Vervolgens wordt u doorgestuurd naar een digitale tool. Hiermee kunt u uw digitale handtekening plaatsen.
Ja dat is mogelijk. Bij een reguliere aanvraag van een huurmiddel kunt u meteen een AD-kussen bestellen. Kies bij het hulpmiddel voor "plankzitting met AD-kussen".
U kunt ook een los AD kussen bestellen door bij huurmiddelen direct AD kussen te kiezen.
Voor deze AD mogelijkheden dient u hiervoor wel een AD contract te hebben afgesloten anders heeft u deze optie niet in het portaal.
Het annuleren van een aanvraag is niet mogelijk via het portaal. Neem hiervoor contact op met uw HartingBank adviseur of vestiging.
Op de dienstverlening van HartingBank zijn de algemene verkoop en leveringsvoorwaarden van FIREVANED van toepassing. Deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Den Haag onder nummer 27175389. Voor huurmiddelen gelden de Algemene gebruiksvoorwaarden HartingBank.
Via het portaal kunt u geen spoedaanvragen doorgeven. Dien de aanvraag wel altijd in via het klantenportaal maar neem direct daarna (telefonisch) contact op met uw vestiging om de spoedopdracht door te geven.
Via ‘Mijn profiel’ ziet u aan welke koepel(s) u bent gekoppeld. Van deze koepel(s) kunt u in principe alle aanvragen in het portaal inzien. Wanneer u niet alle aanvragen ziet, kunt u contact opnemen met uw HartingBank adviseur. Deze kan verifiëren welke aanvragen zichtbaar moeten zijn in uw portaalomgeving.
In het geval u binnen de onderteken omgeving een aanvraag niet akkoord bevind dan zal de betreffende vestiging hiervan op de hoogte gebracht worden en zal indien noodzakelijk contact opnemen. De aanvraag blijft na weigering nog wel in de actielijst 'tekenen voor akkoord' zichtbaar totdat de vestiging een actie hier op uitzet om hem te verwijderen uit deze actielijst.
Dit kan. Als u de aanvraag opent, vindt u rechts onderin de blauwe tekst 'Download aanvraag'. Hiermee download u direct een PDF van de aanvraag.
Dit kan. U kunt de aanvraag in PDF mailen naar uzelf en optioneel naar een collega of andere belanghebbende.
Nadat een aanvraag is gedaan, ziet u een bevestigingsbericht. Hieronder staat een knop 'verstuur aanvraag' waarmee u de aanvraag als PDF kunt mailen.
Het portaal maakt gebruik van two-factor authenticatie zodat wij kunnen verifiëren dat diegene die inlogt op een account ook daadwerkelijk de gebruiker van dat account is. Daarnaast is het vanuit deze wetgeving (AVG) ook niet meer mogelijk om gegevens uit het portaal te downloaden.
Ja, het klantenportaal heeft responsive design en is daardoor geoptimaliseerd voor gebruik op alle mobiele apparaten en telefoons.
Dit kan door op de knop 'delen' rechts naast de pagina-URL te klikken (het vierkantje met het pijltje omhoog). Klik vervolgens op 'opties' en selecteer hier Pdf.