Naast een inlognaam en wachtwoord is het nodig een 2e factor (sms-code, Okta verify app) te gebruiken bij het inloggen. Deze wijziging is noodzakelijk in verband met de hogere eisen aan veiligheid en databescherming.
Bij het inloggen is het niet noodzakelijk de gebruikersvoorwaarden te accorderen. Deze zijn ten alle tijden te raadplegen vanaf het portaal. Bovendien zijn de gebruikersvoorwaarden geüpdatet.
Deels een andere weergave op de landingspagina. Er wordt een opdeling gemaakt in Overzichten, Acties en Instellingen.
Naamswijziging Huurmiddel ophalen naar ophaalopdracht
Openstaande aanvragen samengesteld overzicht vanuit het Status- & serviceoverzicht, Instellingsactie overzicht en Documenten Historie
Tekenen voor akkoord vervangt het overzicht te ondertekenen bonnen
Mijn Profiel vervangt Mijn account
De portaalgebruiker geeft alleen aan voor welke locatie hij/zij een aanvraag wilt indienen. Het invullen van de koepel is niet meer nodig, deze is bekend naar aanleiding van de gekozen locatie.
Het aanvragen van een huurmiddel vindt bij het portaal in meerdere stappen plaats.
De schermen:
Kies locatie
Kies type huurmiddel
Soort dienst + productconfiguratie
Aanvragen
Cliënt gegevens
Bezorging
Aanvullende gegevens
Controleer uw aanvraag
Aanvraag versturen
Bekijk aanvraag / terug naar home
Door gebruik te maken van standaard instellingen (de meest gekozen productconfiguraties) is het voor de gebruiker efficiënter om een aanvraag in te dienen.
Het is mogelijk om een speciale beenondersteuning (vb. amputatiesteun) voor zowel links als rechts apart aan te vragen.
Er is een afleverinstructie toegevoegd om het huurmiddel naar wens te bezorgen. Er kan een keuze worden gemaakt uit:
Bij cliënt (standaard)
Bij ergotherapie
Bij fysiotherapie
Anders (vrij in te vullen tekstveld)
Je kan een VLR (voorlooprolstoel) vanuit het klantenportaal bestellen
Er kan vanuit het portaal een los AD zitkussen bestelt worden. Randvoorwaardelijk is dat er een AD contract aanwezig is bij de klant.
Er kan er bij een rolstoel gekozen worden voor plankzitting + AD zitkussen. Rand voorwaardelijk is dat er een AD contract aanwezig is bij de klant.
Het is mogelijk om AD zitkussens via het portaal af te melden.
Het overzicht "Uitstaande huurmiddelen" toont in een apart overzicht de uitstaande AD zitkussens bij de klant.
Het aanvragen voor particuliere huur verloopt via een formulier wat vanuit het portaal te downloaden is. Stuur het ingevulde formulier retour naar de vestiging.
Een reparatie, aanpassing of afmelding kan gestart worden vanuit het menu "Acties".
In het geval van Huurmiddelen kan een reparatie, aanpassing of afmelding ook gestart worden vanuit het overzicht "Uitstaande huurmiddelen". Dit maakt het mogelijk om efficiënt aanvragen door te geven, ook als het voorzieningsnummer niet direct voor de hand is.
Het is ook mogelijk om een reparatie of aanpassing van de reparatie handmatig aan te vragen middels de button onderop de aanvraagpagina.
Het te ondertekenen document is gemoderniseerd:
Alle overbodige informatie is achterwegen gelaten op het document..
Vanuit het portaal wordt de indiceerder gevraagd om WLZ aanvragen te tekenen voor akkoord. Het is mogelijk een aanvraag te weigeren: de reden van afkeur wordt vanuit het portaal doorgestuurd naar HartingBank vestiging.
Nadat rechts bovenin op de homepage de organisatie is geselecteerd, is in het actiemenu achter 'Tekenen voor akkoord' het aantal te ondertekenen documenten te zien.
De gebruiker kan de overzichten makkelijker op verschillende devices (mobiel, tablet, pc) openen. De schermen schalen mee met het type device dat wordt gebruikt.
Er zijn verschillende filters toegevoegd. Dit maakt het mogelijk de informatie te filteren naar wens van de gebruiker. Kies naar eigen voorkeur de juiste locatie, dienst, etc.
Aanvragen zijn eenvoudig te zoeken op basis van naam cliënt, geboortedatum cliënt of voorzieningsnummer.
In het overzicht "Openstaande aanvragen" is het filter Actie zorgprofessional toegevoegd. Hierdoor is het eenvoudig in te zien of er een actie van een indiceerder wordt verwacht. De acties zijn:
Wacht op aanvraag zorgkantoor
Wacht op ondertekenen
De gemiddelde duur van alle uitstaande huurmiddelen samen wordt meer getoond. Wel wordt per uitstaand huurmiddel het aantal dagen weergegeven.
Er is een apart overzicht gemaakt voor de beëindigde trajecten. Je kunt zien welke huurmiddeltrajecten de afgelopen 2 maanden afgemeld zijn. Dit overzicht vervangt de documenten historie.
Rollen & rechten zijn ingericht. Alle gebruikers hebben afhankelijk van zijn/haar functie beschikbaarheid tot de functionaliteiten.
Een klantaccount is standaard gekoppeld aan een koepel/organisatie.
Een HartingBank medewerker is standaard gekoppeld aan een vestiging.
Voorheen werd elke gebruiker aan aparte locaties gekoppeld. In de nieuwe situatie wordt op basis van bovenstaande criteria een gebruiker aangemaakt.
Een gebruiker kan zelf een nieuw wachtwoord instellen middels de button 'Wachtwoord vergeten' op de inlogpagina.
In het profiel is een telefoonnummer weergegeven en deze is door de gebruiker zelf aan te passen. Dit telefoonnummer zal door HartingBank gebruikt worden bij vragen over lopende aanvragen.
In verband met databescherming (wetgeving AVG) is dit niet meer mogelijk.
Er is een centrale chatfunctie beschikbaar gesteld. Indien de chat online is zal er direct met een online klantadviseur contact worden opgenomen. Buiten kantoortijden worden de vragen die via de chat worden ingestuurd de volgende dag opgepakt.
Vanuit het portaal is er een link naar de onboardingssite. Hierop staan alle nieuwe ontwikkelingen omtrent het portaal.
Het is mogelijk om de verhuizing van een cliënt en de voorziening naar een andere locatie door te geven.
Er zijn meer zoekmogelijkheden ingebouwd.
Voor huurmiddelen kan er gezocht worden op: cliëntnaam, geboortedatum of voorzieningsnummer.
Voor WLZ voorzieningen kan er gezocht worden op: voorzieningsnummer of cliëntnaam in combinatie met geboortedatum.
Op de startpagina staat de knop QR-code scannen. Hiermee is het mogelijk om een reparatie-, aanpassings- of afmeldingsverzoek in te dienen. Meer weten over deze functionaliteit? Klik hier voor de handleiding.